Adaptační program

  •  Jednou z podmínek naplňování cílů předškolního vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání je možnost postupné adaptace nově přijatých dětí na prostředí mateřské školy.
  • Vstup dítěte do mateřské školy patří k významným událostem v životě dítěte i celé rodiny.
  • Záleží na rodičích, zda využijí některé z možností našeho adaptačního programu, neboť oni nejlépe znají své dítě

Kroky k minimalizaci adaptačních problémů ze strany MŠ:

  • rodiče mohou s dětmi navštěvovat MŠ již před zápisem, a to od 10.3. 2015 každé úterý od 10.30 do 11.30 hod. a od 15. hod. do 16. hod., děti se tak postupně seznamují  s prostředím mateřské školy, s kamarády, učitelkami a ostatním personálem
  •  potřebné informace mohou rodiče získat na webových stránkách MŠ
  • všechny pracovnice MŠ (pedagogové i provozní personál) mají k dětem, zvláště k nově přijatým, empatický, klidný a trpělivý přístup
  • paní učitelky přihlíží vždy k individuálním potřebám každého dítěte a svým profesionálním přístupem jsou připraveny Vám pomoci, podat potřebné informace, případně Vám poradit, co by pro vaše dítě bylo v rámci snadné adaptace nejvhodnější
  • MŠ uspořádá před zápisem dětí „Den otevřených dveří“- rodiče si budou moci se svými dětmí prohlédnout prostory školky, seznámit se s režimem dne, s personálem, s prací učitelek ve třídách, s nabídkou vzdělávacího programu apod.

Kroky k minimalizaci adaptačních problémů ze strany rodičů:

  • seznámit dítě s tím, kam jde a proč
  • vyvarovat se výhružek typu: „Počkej, až budeš muset chodit do šklolky“, „Jestli budeš zlobit, půjdeš do školky“ apod.
  • rozvrhnout čas tak, aby dítě nebylo stresováno spěchem při příchodu nebo odchodu z MŠ
  • na druhou stranu zbytečně neprodlužovat ranní loučení a nevyvolávat v dítěti lítost nad vzájemným odloučením
  • dítě si do školky může přinést malou plyšovou hračku, která mu bude připomínat domácí prostředí

K čemu by měli rodiče vést dítě před nástupem do mateřské školy, aby mu usnadnili přechod z rodinného, domácího prostředí  do MŠ:

  • zvládat alespoň částečně sebeobsluhu při svlékání a oblékání, zouvání a obouvání
  • sedět po dobu jídla u stolu, používat lžíci, pít z hrnečku
  • umývat si ruce a utírat se do ručníku
  • chodit po schodech s přidržováním se zábradlí
  • snažit se uklízet si po sobě hračky
  • reagovat na pokyny (např. počkat, sednout si, přijít...)
  • používat toaletu z vlastní iniciativy - dítě s plenkami nelze přijmout do MŠ
     

 

 

Aktuality
Kalendář akcí