Jak jde den

 

6.30 – 7.45 -scházení dětí vždy v jedné ze tříd, spontánní činnost dětí dle jejich vlastního výběru, pobyt dětí ve třídě s kamarády z ostatních tříd, individuální péče

7.45 – začíná pitný režim, který probíhá po celý den, děti mají k dispozici čaj, ovocné šťávy, vodu

7.45 – 8.30 – dopolední blok didakticky cílených činností – řízených i spontánních, založených na prožitku dítěte, činnosti vycházejí z jednotlivých témat vzdělávacího obsahu , který je součástí Školního vzdělávacího programu, učitelka s dětmi naplňuje konkrétní vzdělávací cíle vyplývající z Třídního vzdělávacího programu, vytvořeného pro konkrétní skupinu dětí, ranní cvičení – řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity, využití prvků jógy, průpravná cvičení vedoucí ke správnému držení těla, motivovaná cvičení

8.30 – 9.15 – hygiena, svačina (třídy se střídají ve školní jídelně, součástí svačiny je vždy kousek ovoce nebo zeleniny, kterou mají děti volně k dispozici)

9.15 – 10.00 – pokračování v didakticky cílené činnosti, děti mohou volně pokračovat v započaté hře, přivítání dne v „komunikačním kruhu“ – rozhovory s dětmi na dané téma, děti se učí vzájemně komunikovat, sdělovat zážitky, poznatky, ale i naslouchat druhým, je respektována individualita dítěte – dítě má možnost si podle vlastní potřeby odpočinout v klidném koutku a činnosti přihlížet, pozorovat a naslouchat, podle chuti se může do činnosti opět kdykoliv zapojit

10.00 – 11.30 -příprava na pobyt venku, pobyt venku – činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou a okolním světem (zahrada MŠ, vycházky městem a okolím MŠ), pobyt venku probíhá za každého počasí, výjimkou je silný vítr, silný déšť nebo mráz pod -10°C

11.30 – 12.30 – hygiena, oběd ( třídy se střídají ve školní jídelně) – děti se učí kultivovaně stolovat, malé děti se učí správně používat lžíci, velké děti příbor, děti si samy určují množství jídla, které snědí

12.30 – 14.00 – hygiena (čištění zoubků), čas odpočinku, malé děti odpočívají na lehátkách na „Žlutém a Modrém králíčkovi“, velké a nespící děti odpočívají na podložkách na „Zeleném a Červeném králíčkovi“, spící děti se probouzejí podle individuální potřeby, alespoň 30 minut odpočinku potřebuje po obědě každé předškolní dítě, odpočinek je doprovázený poslechem pohádek, relaxační hudbou, vyprávěním učitelky

14.00 – 14.45 – probouzení dětí, hygiena, odpolední svačina

14.45 – 16.00 – odpolední činnost dětí dle jejich vlastního výběru, učitelka dětem nabízí různé zájmové činnosti, hry a pohybové aktivity, za vhodného počasí i na zahradě MŠ, provoz od 15.45 do 16.00 hodin je vždy v jedné ze tříd, MŠ se uzavírá v 16.00 hodin.

Denní program má vyvážený poměr řízených a spontánních činností, aktivity a odpočinku.Je natolik flexibilní, aby mohl reagovat na aktuální změny či aktuálně změněné potřeby dítěte.